A rendőrség is figyelmeztet az ónos eső miatt
Ónos eső és köd várható a Dél-Dunántúlon a meteorológiai szolgálat előrejelzése szerint. Az utakon ezért mindenkit fokozott óvatosságra és a szokásosnál körültekintőbb közlekedésre int a rendőrség.
Az Országos Meteorológiai Szolgálat előrejelzése szerint túlnyomóan borult lesz az ég, párás, néhol ködös idő várható. Elszórtan – főként délen, illetve a középső megyékben – gyenge ónos eső is előfordulhat. Vasárnap a csapadék súlypontja északkelet felé helyeződik át, akkor az északi határszélen kisebb havazásra, az Alföldön és a Dél-Dunántúlon esőre, a kettő között ónos esőre lehet szórványosan számítani.
Ködben, csapadékos időben kiemelten fontos a helyes világításhasználat. Rossz látási viszonyok között a nappali menetfény sok esetben kevés a jó látáshoz és a láthatósághoz.
A ködlámpa nagy ködben, esőben, hóesésben hasznos, mert javítja a láthatóságot, viszont amint javulnak a látási viszonyok, le kell kapcsolni, mert nagyon zavarja a mögöttes forgalmat, és erős fénye miatt megtévesztő, összekeverhető a féklámpával. Ez a hátsó ködzárófényre is igaz. Ennek fényereje nagyobb, mint a helyzetjelző lámpáé, ezért is észlelhető nagyobb távolságból.
Csúszós úton a gépjárművezetőknek számolnia kell azzal, hogy mind a megállás, mind a kanyarodás komoly koncentrációt igényel, de még az egyenes haladás is nagyobb óvatosságot követel. Amennyiben az autó fara elkezd oldalra enyhén kitörni, finom ellenirányú kormánymozdulattal korrigáljuk!
Téli úton kerülni kell az előzést, és elővigyázatosan, lassítva kell elvégezni a kikerülést, nem a szárazutas rutinsebességgel! Csúszós útszakaszokhoz közelítve vegyünk vissza a tempóból! Ha baj van, és az autó megcsúszik, semmiképp sem a satufék a megoldás. Érdemesebb nagyobb követési távolságot tartani, hogy legyen időnk reagálni a kialakuló helyzetre, akár arra, hogy fékezve blokkol a kerék! Használjuk a motorféket, üresben lehetőleg ne guruljunk, motorfékkel lassítva kisebb az esély a kerék blokkolására! Hamar váltsunk fel kéziváltós autóban, hogy a keréknek kisebb esélye legyen az elkaparásra! Az automata váltót tegyük téli állásba!