Rezsi: ritka eset, ha minden rendben van a számlával
Van, aki téves számlát kap, de reklamálni nem tud; van, aki egyáltalán nem kap számlát; aki kap, biztosan többet fizet, mint várta. Nagyatádiak osztották meg a tapasztalataikat a rezsiemelkedéssel kapcsolatban.
Egy egyedülálló nő elmondta, hogy hiába telefonál, és hiába ír e-mailt az MVM-nek, már hónapok óta nem kap gázszámlát, mindezt úgy, hogy a villanyszámlát rendesen megkapja ugyanettől a szolgáltatótól, ugyanarra a fogyasztási helyre.
– Tegnap küldtek végre egy levelet, amiben megköszönték a türelmemet, elnézést kértek a kellemetlenségért, majd technikai okokra hivatkoztak, amiért eddig nem küldtek számlát. Igaz, számlát most sem küldtek. Arra gondoltam, hogy majd technikai okokra hivatkozva nem fogom befizetni a lassan négyhavi számlát egyszerre – mondta el felháborodottan.
Egy másik hölgy arról számolt be, hogy az augusztusi fogyasztása pontosan annyi volt, amennyit az úgynevezett jelleggörbével módosított listán megadtak, azaz 16 köbméter gázt fogyasztott el. Ennek ellenére egy közel 14 ezer forintos számlát kapott arra a hónapra, a fogyasztás egészét piaci áron számolták neki. Hozzátette, hogy reklamálni sem tud, mert a telefont nem veszik fel, a 7 héttel ezelőtt írt levelére pedig nem kap választ a szolgáltatótól, ráadásul a szerződését sem tudja módosítani, ugyanis ahhoz az kéne, hogy elérje az ügyfélszolgálatot.
A Magyar Bankholding megbízásából készült reprezentatív kutatás szerint a megkérdezettek több mint felét (51%) érinti az áramár, és 41 százalékukat pedig a gázár változása.
– A feleségem teljesen bolondnak néz – kezdte a mondandóját egy nagyatádi családapa. – Esténként körbe megyek a lakásban, mintha iskolai gondnok lennék, megnézem a villanyórát, a gázórát, felírom az aznapi fogyasztást, persze, végül is mindegy, mert azt vettem észre, hogy teljesen véletlenszerű számlákat kapok. Ezután pedig kezdődik a céltalan levelezgetés a szolgáltatóval, aminek úgyis az a vége, hogy befizetem azokat a számlákat is, amikkel nem értek egyet, mert feltételezem, arra lenne idejük és kapacitásuk, hogy a késedelmi díjakat ráterheljék a következő számlára.
A kutatásból az is kiderült, hogy a válaszadók majdnem hatvan százalékának kihívást jelent az emelkedő rezsiköltségek kifizetése, ami átlagban 10-60 ezer forinttal növekszik.
Egy nagyatádi úr elmondása szerint a villanyszámlája 14 ezer, a gázszámlája pedig több mint 40 ezer forinttal magasabb, mint a tavalyi év hasonló időszakában.
Akad pozitív példa is, az egyik válaszadónk átalányt fizet. A számlákat pontosan kapja, a rezsiköltsége sem emelkedett meg.