M7 Takarék Szövetkezet: a legkisebb településekre is el akarunk jutni
A Takarék Csoport csaknem kétszer annyi fiókot üzemeltet, mint a többi bank együtt. Továbbra is el akarják juttatni a szolgáltatásaikat a kistelepülésekre is, de szükségesnek tartják a veszteséges fiókok felszámolását.
Amint arról néhány napja írtunk, a takarékszövetkezetek fúziójának újabb állomásaként nemrég bejelentették: egyetlen nagybankká olvasztják össze a csoport bankjait, és ezzel a vidéki fiókok harmadára is lakat kerülhet. A lábodi év végén zárt be.
Erre reagálva az M7 Takarék Szövetkezet elnök-ügyvezetője, dr. Tófeji Edina azt írta:
„Az M7 Takarék Szövetkezet 2019. január 03. napjától 35 fiókkal üzemel két megyét lefedő működési területén, ezek közül három található a nagyatádi járásban (Nagyatád, Somogyszob és Segesd). A 2018. 11. 30-i mérlegfőösszege 55.310 millió ft.
A helyi jelenlét fenntartása érdekében Lábodon a veszteségtermelést a nyitva tartás szűkítésével próbáltuk kezdetben megállítani, azonban a megkeresésben jelzett közösségi igény ekkor sem jelent meg a kirendeltség forgalmában. A veszteségtermelés fenntartása ellentétes a tulajdonosi (szövetkezeti tagi) érdekkel és a prudens banki működéssel, ezért került 2019. január 2. napján a Lábod kirendeltség összevonásra a Nagyatádon működő fiókkal.
Határozott álláspontot képviselünk abban, hogy a fizikai jelenlét nem váltható ki kizárólag a digitális szolgáltatások fejlesztésével, ezért olyan innovációkon dolgozunk, amelyek révén fizikailag is eljuttathatók akár a legkisebb településekre is a pénzügyi szolgáltatásaink.
Célunk, hogy egy minden tekintetben korszerű, verseny- és fejlődőképes, egységes rendszerben működő pénzintézeti csoportot hozzunk létre, amely hagyományos értékei megőrzése mellett képes megfelelni a rendkívül gyorsan változó piaci igényeknek és szabályozói elvárásoknak, amelyben a nagyatádi járás polgárai, ügyfelei is megoldást találnak pénzügyeik intézésére.”
Az elnök-ügyvezető a folyamatban lévő fúzió kapcsán az egész Takarék Csoporttal kapcsolatban ismertette a főbb folyamatokat.
„Az elmúlt időszakban a mérlegfőösszege alapján az ország negyedik legnagyobb pénzügyi csoportja jelentős átalakuláson ment át. A 2017 nyarán elfogadott közös üzleti stratégiánk mentén 12 regionális, megerősödött pénzintézet jött létre. Leraktuk az egységes informatikai rendszer és integrációs adattárház alapjait, egységesítettük a Takarék Csoport arculatát és márkanevét, létrehoztuk a kockázatok központi mérési és kezelési rendszerét.
A pozitív változások ellenére a stratégia év elején történt felülvizsgálata során megállapítottuk, hogy a megváltozott piaci környezetben további lépések szükségesek a célok eléréséhez.
Az üzleti korszerűsítés célja, hogy a Takarék Csoport egységes és piacvezető pénzügyi termékeket, személyre és valós ügyféligényekre szabott, komplex élethelyzetekre kidolgozott, innovatív pénzügyi megoldásokat nyújtson az ügyfelek számára legkényelmesebb csatornákon (digitális, telefonos és fizikai), illetve ezek kombinációján keresztül, amelyhez szükséges a fiókhálózat korszerűsítése és észszerűsítése
A Takarék Csoport rendelkezik messze a legszélesebb, országos fiókhálózattal, közel kétszer annyi fiókot üzemeltet, mint az összes többi bank együttvéve. A kiterjedt, országos jelenlét megtartása mellett azonban szükség van a fiókhálózat hatékonyságának jelentős javítására, a kirendeltségek korszerűsítésére és átalakítása, illetve az alacsony kihasználtságú, krónikusan veszteséges, fizikai állapotukban leépült fiókok felszámolására.
A fiókok jelentős korszerűsítésen és átalakításon mennek keresztül, aminek eredményeként az ügyfelek a Csoport bármely fiókjában, az ország bármely pontján tudják majd pénzügyeiket intézni.”