Ezek az utak újulhatnak meg jövőre a térségben
A Barcs-Berzence összekötő út; Kutas bel-és külterülete 4,4, km hosszan; Kisbajom bekötőútja, és tervezik Szabás átkelési szakaszának felújítását. Mindezt a Magyar Falu Program részeként. A 68-asról továbbra sincs szó.
A megyét érintő útfejlesztésekről számolt be nemrég Németh Zsolt, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. somogyi igazgatója a megyei közgyűlésen. Ismertette azokat a jövő évi – a Magyar Falu Útfelújítási Programban szereplő – mellékutakat érintő felújítási programokat, amelyek rendelkeznek támogatási szerződéssel és a megvalósításhoz szükséges tervdokumentációval a kivitelezéshez, és azokat is, amelyekre a kiviteli tervek készítése még folyamatban van.
Ezek közül a 6801-es Barcs-Berzence összekötő út további szakaszát is felújíthatják. Jelenleg ajánlatkérési fázisban van a Somogyudvarhely település déli vége és Bélavár közötti mintegy 1,5 km hosszú külterületi szakasz, valamint Vízvár és Heresznye települések közötti mintegy 3 km-es külterületi szakasz. A 6619-es Nagybajom-Lábod összekötő út felújítási munkái az 5-ös kilométerszelvényétől mintegy 4,4 km hosszban (Kutas település kül- és belterület) szintén versenyeztetés alatt van, jelenleg a beérkezett ajánlatok értékelése és összegzése zajlik. Megújulhat a jövő évben a 6619-es út és a Kisbajom bekötőút csomópontjának környezete 560 m hosszban, mely szintén versenyeztetés alatt van, jelenleg a beérkezett ajánlatok értékelése és összegzése zajlik. Tervezik ugyanezen az úton Szabás település teljes átkelési szakaszának 2,6 km hosszú felújítását is, erre a szakaszra a kiviteli tervek készítése még folyamatban van.
Az Atádhír írásban rákérdezett a 68-as számú főközlekedési út Nagyatád-Lábod, ill. Nagyatád-Ötvöskónyi közötti, valamint a Nagyatád belvárosi (Széchenyi tér-Baross utca) szakaszaira: rendbe teszik-e azokat valamilyen más forrásból? Ezek ugyanis a térség legforgalmasabb szakaszai, miközben rendkívül leromlott állapotban vannak. Emiatt Nagyatád Város Önkormányzata 9 éve folytat levelezést a Magyar Közúttal. Az állami közút kezelője válaszában a következőket írta.
„Területileg illetékes mérnökségeink ezeken a szakaszokon is folyamatosan, ütemezetten végzik az alap üzemeltetési és fenntartási feladatokat, kiemelten a kátyúzást, a növényzetgondozási munkákat (kaszálás), úttartozék cseréket, burkolatjel festéseket, táblázásokat. A kátyúzási munkákon túlmutató, teljes körű felújítási munkák külön hazai vagy európai uniós forrásokból valósulhatnak meg, a beruházásokat pedig külön erre a célra indított programokon keresztül, elrendelés alapján és az ahhoz szükséges források biztosítását követően indíthatjuk el.”