A Nagyatád-Somogyszob vonal a legproblémásabb távolságarányosan
A 100 km-re jutó vasúti hibák számában lett országos rekorder a 8 km-es vonal, főleg a rövidsége miatt. Tavaly kb. tucatnyi alkalommal kellett pótlóbuszokat beállítani, mert elromlott az egyetlen ingázó vonat.
A legproblémásabb és a legjobb vasútvonalakat a hvg.hu számolta ki a MávInform hírei alapján.
2020. és 2021. után tavaly is a Budapest-Záhony vonal lett a legzűrösebb, ezúttal épphogy megelőzve a Budapest-Újszász-Szolnok-Békéscsaba-Lőkösháza vonalat. A Budapest-Hatvan-Miskolc-Sátoraljaújhely vonal került még fel a dobogóra, a 4. pedig a Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa-Gyékényes vonal lett.
Távolságarányosan a legproblémásabb a Nagyatád-Somogyszob vonal lett.
Egyébként „nem csoda, az ország amúgy egyik leggyönyörűbb helyén ez egy összesen 8 kilométeres vonal, annyi céllal, hogy Nagyatádot összekösse a Gyékényes-Kaposvár-Dombóvár vonallal, vagyis kilométerarányosan minden egyes hiba soknak tűnik a számításunkban. És mivel egy Bzmot ingázik rajta oda-vissza, ha az az egyetlen vonat elromlik, akkor nemegyszer egész napra pótlóbuszokat kell berendelni. Ez nagyjából tucatnyi alkalommal történt meg 2022-ben” – írta a lap.
Így érthetőbb, hogy a kilométerarányos listán két rövidebb agglomerációs vonal, az esztergomi és a vác-szobi lett még dobogós.
Egyébként ezúttal is a nyár viselte meg legjobban a vasutat, pedig ezúttal ritkán kellett általános sebességkorlátozást kellett elrendelni egy-egy vonalon a hőség miatt.
A nyár zűrösségét a legjobban a dél-balatoni vonalon vehették észre.
Az ország 85 vasútvonala közül három volt, ahonnan egyetlen hibaüzenet sem érkezett egész évben. A legfontosabb ezek közül a Szombathely-Kőszeg vonal.