A Merencsics-Laboncz duó ismét négy keréken Olaszországban!
Mozgalmas nyáron van túl az atádi rallye páros: a Baranya Kupa után a csapat most a Nova Gorica Rallye versenyéről tért vissza és nem is pihennek sokat: a hétvégén már Olaszországban versenyeznek.
A Merencsics-Laboncz páros július végén vett részt a híres Baranya Kupán: abszolút versenyben a 16. helyen végeztek, a Mitropa Rally Historic Cup megmérettetésén pedig az első helyre küzdötték fel magukat. Erről videós összefoglalót is készített a csapat:
Most egy hónap pihenés után külföldi pályán versenyez az atádi duó: alegutóbb Nova Gorica Rallyn vettek részt Szlovéniában.
Mi történt veletek a múlt hétvégén rendezett Nova Gorica Ralin?
A hétvégén egy gyönyörű helyen versenyezhettünk Szlovéniában. Mivel korábban már voltunk itt, így a pályák feldolgozásában egy kis előnnyel indulhattunk. A versenyt megelőzően lehetőségünk volt egy napot kirándulni, így megfelelően ki tudtuk magunkat pihenni a megmérettetésre. Kemény menet volt. Az első napon estébe nyúlóan mentünk, ráadásul volt egy városi „szuperspeciál” szakasz, ami eddig ég nem volt. A második nap is elég hosszúra nyúlt, az utolsó szakaszt már erősen szürkületben teljesítettük, így használni kellett a lámpasort. Nagyon szép időnk volt, és nagyon jó hangulatban, összeszedetten tudtunk versenyezni Lacival. A taktika az volt, hogy egyenletes teljesítménnyel teljesítsük mindkét napot.
A tizenhárom gyorsasági futam alatt végig megtartottátok a második helyet a Mitropa Historic összetettjében. Ment volna jobban is?
Ennyi volt ebben a versenyben. Mivel két hét alatt két egymás utáni versenyen veszünk részt, ezért figyelni kellett arra, hogy az autóval minden rendben legyen, és ha nem muszáj, ne tegyünk benne nagy kárt. Így is majdnem sikerült, mert volt egy rossz szériás fékbetétünk, ami az első napon volt benn az autóban. Ijesztő dolog, amikor lefelé elfogy a fék mert rossz a betét. Kicseréltük, utána nem volt gond az egész verseny alatt. Összességében ennyi volt benne, mivel aki előttünk ment, az egy közel 200 lóerő feletti autót vezetett. Nehéz versenyezni vele.
Az autó jól bírta a 22-23 kilométer hosszú gyorsasági szakaszokat?
Alapvetően igen, nem melegedett fel a víz sem, és a hajtás is jól bírta a terhelést. A futóműre egy szavam se lehet, úgy gondolom, hogy jól össze van rakva az autó. Már több alkalommal mentünk vele 20 km feletti gyorsasági szakaszokon, és nyugodtan kijelenthetem, hogy egy nagyon megbízható autó hosszú távon.
Mire lesz elég ez a második helyezés a bajnokság összetett pontversenyében?
Ez most nagyon jól jött nekünk, mivel mindketten tudtuk növelni az előnyünket a többiekkel szemben. Korábban írtam, hogy a Mitropa egy bonyolult rendszer, ahol több versenyt is mínuszolnak, így most sem teljesen megnyugtató a jelenlegi előny. Menni kell, ahol lehet, és minél több pontot kell szerezni. A kiegyensúlyozott versenyzés a kulcsa a végső győzelemnek.
Most pedig már a Mitropa Kupa következő versenyére, az olasz Citta Di Bassano Rallyra készültök.
Így van, vasárnap átutaztunk Bassano-ba, ahol a következő versenyt rendezik. Azért volt egy kis kaland már az elején, mert úgy indultunk neki az útnak, hogy nem volt szállásunk, mert egy félreértés miatt törölték a foglalásunk! Megoldódott elég gyorsan, de egy kis izgulni való volt az elején. Nem voltunk még itt sose, csak hallomásból tudom, hogy nagyon kemények a pályák, és nagyon megterhelik az autót és a versenyzőket egyaránt. Lesz egy olyan szakasz, aminek az útvonalát a világháború alatt építették. Kicsit olyan, mint a Monte-Carlo Rallye, nagyon kíváncsi vagyok a gyorsaságikra. A historicnak kevesebb szakasza lesz, mint a nagy mezőnynek, és kicsit olyan, mint a régi versenyeken, úgy vannak megadva az etap idők, hogy legyen idő szervizelni. Ugyanis nincs kijelölt szervizpark az itinerben, csak egy! Nagyon várjuk a versenyt!
Mennyire nehéz ilyen gyorsan felkészülni, lelogisztikázni egy másik versenyt?
A fizikális illetve mentális felkészüléssel nincs gond, mert konkrétan nem telik egy hét, és újra autóban ülünk. Az autóval nagy gond nem lehet, mert Szlovéniában nem volt törés, amit javítani kellene, és minden más alkatrész nagyon friss, nem kell revíziózni az autót. A szállás illetve más logisztikai feladatoknál, mint a nevezés leadása, kommunikálás a rendezővel stb., az a verseny előtti határidők miatt kissé nagyobb odafigyelést igényel, de meg tudunk oldani mindent! Most a verseny előtti napokban ismét kirándulunk, és hétvégén újabb pontokat szeretnénk szerezni, hogy még közelebb érjünk a bajnoki címekhez! Szeretném megköszönni a partnereinknek hogy lehetővé teszik azt, hogy itt lehetünk, illetve Édesapámnak, és Szabó (Szasza) Krisztiánnak hogy velünk vannak, illetve Laboncz Lászlónak hogy ilyen jól együtt dolgozva tudunk versenyezni.