A bezáró Solar igazgatója: a vendéglátás öröme belülről fakad
Nagyatád Napról elnevezett hoteljét ugyan csak három csillagosra minősítették, de vajon hány csillagot jelent, hogy az igazgatója 2 ezer képeslapot ír saját kezűleg karácsonyra, és külön polc van a vendégek ajándékainak?
Mint azt elsőként megírtuk, öt hónapra bezárul a Hotel Solar ajtaja a hónap végén. Ugyanis éppen azt nem tudja nyújtani, amit a nevében ígér, vagyis a meleget és a fényt.
– A korábbi 3 forint helyett 50 forintos egységárat kaptunk a fűtésre. Ez azt jelenti, hogy a tavaly decemberi fogyasztással számolva csak a gáz napi több mint 1 millió forintba kerülne – indokolja a számok nyelvén a kényszerű döntést Nagyné Huszár Andrea szállodaigazgató. – Olyan értelemben rosszabb most, mint a covid-járvány idején, hogy ezúttal nekünk kellett elhatározni magunkat. Szerencsére jól döntöttünk, és még időben tudtuk értesíteni a vendégeinket. Ennek köszönhetően nem veszítjük el jelentős részüket: vagy már november előtt eljöttek, vagy az újranyitást követő időszakra tették át a foglalásukat.
A hideg időszak öt hónapja alatt átlagosan 25-30 százalékos kihasználtsággal működött a hotel 60 szobája, ez pedig még a gázdíjat sem fedezné. A dolgozók mindegyike bejelentkezik munkanélküli segélyre, ketten egy osztrák szállóban, más Nagyatádon helyezkedik el, egyedül a kávézó üzemel tovább.
Andrea azt mondja, sokat segített nekik, hogy cikkünk nyomán az országos médiába bekerült a hír augusztus végén, így eljutott a vendégeikhez is. Nagyon sok levelet kaptak tőlük, amelyekben azt írták, hogy megértik, és biztatták őket.
– A vendégeink kötődnek hozzánk, 80 százalékuk törzsvendég. Ennek annyi hátulütője van, hogy nehéz újakat szerezni. Nagyon jó programjaink vannak, de nehéz eljuttatni az ajánlatainkat: a nyomtatott sajtó már nem működik, a vendégkörünk többségét kitevő idősebbek körében nem hatékony a közösségi médiás hirdetés sem.
Leginkább a személyes kapcsolatfelvétel vált be, ám ehhez fel kell keresniük a különféle civil szervezeteket Miskolctól Győrig.
– A hideg időszakban nem voltak kiránduló vendégeink, csak gyógykúrára érkezők, de a működésünk egészét érintően is nagy kérdés a fürdő: túléli-e ezt az időszakot? Függetlenül a felújításától, mert a vendégeink számára nem ez a döntő. Nagyon régóta töltetünk ki vendégkérdőíveket, sosem volt ezekben a fürdő állapotára vonatkozó panasz. Sokkal fontosabb az emberi oldala, a szívélyes fogadtatás és a családias légkör.
Ahogy a szállodában is: nem 21. századi módra csilivili, sokkal inkább a megkülönböztetett vendégszeretet a vonzereje.
Ezt a szakmát alapvetően nem megtanulni lehet, a vendégül látás öröme vagy bennünk van, belülről fakad, vagy nem. Amikor legutóbb itt jártak, úgymond, minősíteni a szállodánkat, azt mondták, az arculatára, a megjelenésére még három csillagot sem adnának. Elfogadom, de vajon hány csillagot jelent, hogy minden egyes csoportunkat személyesen fogadom? Hogy karácsonyra saját kezűleg írok kétezer képeslapot azon vendégeinknek, akik már legalább ötször voltak nálunk. És csak azért ennyit, mert többet már nem bírok. És hány csillagot ér, hogy akad, aki azt írja vissza, hogy ez az egyetlen karácsonyi ajándéka, és odatette a fa alá? A kávézóban felszolgált kávék szalvétájára is mindig személyesen írom rá az üzeneteket. Az mennyit ér, hogy minden egyes bejelentőlapot átnézünk, és akinek születésnapja van, megköszöntjük? Mennyit nyom a latba, hogy az érkező vendég átölel, és azt mondja nekem: tudja, amikor idejövök, olyan, mintha hazamennék, és hogy itt melegség van? Külön polcunk van, ahová a vendégeink ajándékait tesszük ki. És vajon hány csillagot jelent, hogy felhív engem a férj, és megosztja velem, hogy elhunyt a felesége, akivel éveken át hozzánk jártak?
A Hotel Solar április 11-én újra nyit, hogy melegséget és fényt sugározzon.