Vízimentők segítségével kell megerősíteni a Rinya-híd pilléreit az elkerülő úton
Információink szerint a víz elkezdte kimosni a híd alapját, ezért acéllemezekkel zsaluzzák ki és betonnal erősítik meg pilléreket. A munkálatok során búvárok merülnek le ellenőrizni a Rinya medrét.
A nagyatádi 68-as elkerülő út leszakadt Rinya-hídja helyreállítási munkálatainak köszönhetően 2020 október elején az utat újra megnyitották a forgalom előtt. Ezt egyebek között az tette lehetővé, hogy a híd háttöltését pótolták, mintegy kétezer köbméter kőanyaggal. A helyreállítás azonban még nem fejeződött be teljesen, így például hiányzik a mederburkolat is. A javítómunkálatok összköltségvetését akkor 250 millió forintra becsülte az állami közútkezelő.
Tegnap látványos mozzanattal folytatódott az ügy: olvasóink jelezték, hogy vízimentők dolgoznak a híd lábánál. Rögtön felvetődött a kérdés: valaki a Rinyába vetette volna magát? Szerencsére ilyesmiről szó sincs, a vízimentők javítómunkálatokat felügyelnek. Immár két napja több munkagép, szolgálati autó és egy „Szegedi Vizimentő és Tűzoltó Szakszolgálat” feliratú sátor is megjelent a helyszínen. A kotrógépek kis félszigeteket alakítanak ki, hogy a pillérek töve könnyen megközelíthető legyen.
Értesüléseink szerint a híd alapját az átfolyó víz elkezdte kimosni, ezért további betonozásra van szükség. Ennek érdekében acéloszlopokat vernek le egy méter mélyen a mederben, ezek közé vaslemezeket helyeznek, így zsaluzzák ki a pillérek lábait, az elkerített részbe fognak betont tölteni hétfőn. A zsaluzást búvár ellenőrzi, aki lemerül a Rinya jeges vizébe. A híd nyugati oldalán tegnap fejezték be az acéllemezek elhelyezését, ma a keleti oldalon folytatják.
Az üggyel kapcsolatos kérdéseinket tegnap elküldtük a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályának, amint választ kapunk, frissíteni fogjuk a cikkünket.