Úgy tűnik, hogy megszűnik a vonatközlekedés Nagyatád és Somogyszob között
Országosan tíz mellékvonalat, köztük a Nagyatád – Somogyszob vasútvonalat tervezi bezárni a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium, valamint a MÁV-Start Zrt. – írja közleményében a Közlekedő Tömeg.
Úgy tudják, hogy már augusztus 1-től pótlóbusszal váltják ki a vonatközlekedést a két település között, mint ahogy az országban kilenc másik mellékvonalon is ugyanezt tervezi a MÁV Start Zrt., valamint Lázár János minisztériuma.
Az Indóház szakportál azt írja, hogy a
MÁV-Start annyira kifogyott a mellékvonali járművekből, hogy komoly nehézségei vannak a napi üzem fenntartásának. Ez párosulva az aulfinanszírozott fenntartással, további rendszeres szolgálatképtelenségeket okoz. A nagyatádi vonalon például hónapok óta az a hír, ha előkerül egy Bézé és nem pótlóbusz ingázik aznap.
Hozzáteszik: Ezen ideig-óráig enyhít a mostani intézkedés, de rendszerszinten aligha oldja meg a sokkal nagyobb problémát: ha nincs pénz a vonatok karbantartására, akkor azok előbb-utóbb elfogynak.
A Közlekedő Tömeg Egyesület arra is felhívta a figyelmet, hogy a mellékvonalak bezárásával kevesebb mint tíz jármű szabadul fel országosan.
A listán az alábbi mellékvonalak szerepelnek:
- 38 – Somogyszob–Nagyatád
- 47 – Godisa–Komló
- 78b – Balassagyarmat–Ipolytarnóc
- 89 – Miskolc–Tiszaújváros
- 98b – Abaújszántó–Hidasnémeti
- 103 – Karcag–Tiszafüred
- 114 – Mátészalka–Csenger
- 121 – Mezőhegyes–Újszeged
- 125a – Mezőhegyes–Battonya
- 146b – Lakitelek–Kunszentmárton
Természetesen megkerestük a vasúttársaságot, amint válaszolnak, beszámolunk róla.