Minősített Tehetséggondozó Műhely címet kapott az Ady

A címet olyan köznevelési intézmények viselhetik, amelyek – egyebek mellett – bekapcsolódnak térségük tehetségekkel foglalkozó szereplőinek hálózati együttműködésébe és saját földrajzi környezetükben mintaintézményi szerepkört töltenek be. Az országban összesen 56 ilyen köznevelési intézmény működik, és ebben az évben mindössze 7 intézmény vehette át a címet.

A műhelyek hálózatban működnek együtt annak érdekében, hogy minden tehetséges tanuló az igényeinek, képességeinek legmegfelelőbb egyéni fejlesztésben részesüljön, amennyiben szükséges az alulteljesítés leküzdéséhez segítséget kapjon, az őket támogató pedagógusok pedig akkreditált pedagógus-továbbképzéseken, mentorképzéseken, szakmai tanácsadáson vehetnek részt.

A Minősített Tehetséggondozó Műhelyek a velük együttműködésben részt vevő köznevelési intézmények számára nyújtott szakmai konzultáció, illetve a tanulók számára biztosított mentori tevékenységek mellett részt vesznek a helyi tehetségprogramok kidolgozásában, a tehetségszűrési-, azonosítási rendszerek bevezetésében, támogatják az intézményi szaktanácsadási tevékenységet és rendezvények szervezésében, lebonyolításában vesznek részt – olvasható a Nemzeti Tehetség Program weboldalán.

A programban való részvételre a nagyatádi KSZC Ady Endre Technikum és Gimnázium sikeresen pályázott, ezzel pedig három évre elnyerte ezt a címet.

A „Minősített Tehetséggondozó Műhely” címet olyan köznevelési intézmények viselik,

  • amelyek elkötelezettek a szakmai minőség mellett,
  • kiemelten tehetséges tanulók gondozását támogató szakmai csoportjuk és programjuk van,
  • tehetséggondozó tevékenységük dokumentáltan nagy múltra tekint vissza,
  • komplex tehetséggondozó programokat működtetnek,
  • segítik az innovációk helyi multiplikálását,
  • bekapcsolódnak térségük tehetségekkel foglalkozó szereplőinek hálózati együttműködésébe és
  • saját földrajzi környezetükben mintaintézményi szerepkört töltenek be.

A Minősített Tehetséggondozó Műhelyek többletfeladataik ellátásához anyagi, illetve – komplex szolgáltatási csomagok, folyamatos tanácsadás, valamint mentorprogramok formájában – szakmai támogatást kapnak. A műhelyek szolgáltató tevékenységei rendszeres monitorozásra kerülnek, így az intézmények maguk is rendszeres szaktanácsadásban, illetve szakmai, módszertani támogatásban részesülnek.

A címet Varga-Bajusz Veronika, a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, fiatalokért felelős államtitkára szerdán Budapesten adta át az intézmények képviselőinek.

(Kiemelt kép forrása: az iskola Facebook-oldala)

Megosztás