Így Facebookozunk mi

Ezért használjuk a Facebookot: az ismerősökről megtudni ezt-azt, vicces dolgok és a hírek miatt. A leglelkesebb fészezők az 55 felettiek. Háromnegyedünk nem lenne hajlandó fizetni érte – derült ki egy hazai kutatásból.

Több mint 5 ezer önkéntes válaszadó online megkérdezésével készítette el a Nagy Facebook Körképet a Be Social közösségi média ügynökség és a szeretlekmagyarorszag.hu portál. A cél az volt, hogy feltérképezzék a magyarországi Facebook-felhasználók szokásait – számolt be róla a Marketing és Média Online.

A felmérés legfontosabb tanulságai közé tartozik, hogy komoly eltéréseket mutatnak az egyes korosztályok felhasználói szokásai: míg a fiatalabbak az átlagosnál ritkábban és kevesebb tartalmat megosztva használják a Facebookot, ahol leginkább az ismerőseik posztjait és a szórakoztató tartalmakat keresik, addig az idősebbek gyakrabban facebookoznak és fontosabb számukra a hírek nyomon követése.

Az eredmények részletesebben

A magyarok gyakran használják a Facebookot, de állításuk szerint csak a lényeges dolgokról posztolnak.

· A válaszolók 70%-a naponta többször használja a Facebookot, csak kevesebb mint 5%-uk használja ritkábban, mint hetente. A legrendszeresebb felhasználónak a 18-55 év közöttiek csoportja bizonyul: 83%-uk naponta többször használja a Facebookot. A 18 év alattiaknál a legnagyobb az aránya (13%) a Facebookot ritkábban, mint hetente használóknak.

· A legtöbb felhasználónak 100 és 500 közötti ismerőse van (53%), minden tizediknek azonban 1000-nél is több.

· A megkérdezettek legnagyobb aránya (59%) csak akkor posztol az üzenőfalára, ha valami igazán lényegesről akar beszámolni, míg 10%-uk akár naponta többször is tesz közzé bejegyzéseket, 15%-uk pedig soha. Az 55 évesnél idősebbek aktívabbak: 26%-uk naponta többször is posztol.

· A felhasználók csupán 7%-a állítja azt, hogy nem kommentel tartalmakat, nem nyomogat reakciógombokat, inkább csak olvas. 

Mindenki kikerülné az álhíreket

· A kérdésre, hogy miért használják a Facebookot, a három leggyakrabban adott válasz: 1. ismerősökről megtudni mindenfélét (63%), vicces dolgok miatt (59%), híreket innen olvasnak (55%) (több választ is megjelölhettek a megkérdezettek). Ahogy idősödnek a felhasználók, úgy válnak egyre fontosabbá számukra a hírek. 

Az álhírek bizonyulnak a legnagyobb ellenségnek, ha lehetne, ezeket a tartalmakat kerülnék ki a legnagyobb arányban (90%), de idegesítő bír lenni az is, ha valaki egy jelentéktelen eseményről indít élő közvetítést (65%), vagy ha mindig lefotózza és kiposztolja, mit evett (53%). A legkevésbé zavarónak az bizonyul, ha valaki a sporttevékenységéről számol be.

A különböző funkciók között tarol a Messenger

Az egyes funkciók közül a Messengert használják a legtöbben és a leggyakrabban (76% naponta többször), de népszerűnek mondhatók még a Csoportok (23%) is. A 18 év alattiak kommunikálnak előszeretettel Messengeren keresztül – ennek a korosztálynak a 89%-a használja a Messengert naponta többször. A 36-55 év közöttiek kedven funkciója a Csoportok (27%). Míg a Játékok funkció az 55 év felettiek körében a legnépszerűbb: 16%-uk használja naponta többször. 

A felhasználók több mint fele (57%) kapcsolódott már élő közvetítéshez a Facebookon. Az élőzés a 18 év alattiaknál igazán menő: közel minden ötödik közülük indított már élő közvetítést a Facebookon.

Ha nem a Facebookon lógnak a magyarok, akkor leginkább a YouTube-on és az Instagramon kell keresni őket

Azon más közösségi oldalak közül, ahová hetente legalább egyszer be is jelentkeznek a magyarok, egyértelműen a YouTube (76%) és az Instagram (72%) vezeti a rangsort. Csak jóval leszakadva következik a Snapchat, 31%-kal. 

Minden negyedik magyar facebookozó vásárolt már Facebook-hirdetés miatt

A válaszolók 27%-a vásárolt már Facebookon látott hirdetés miatt. Még nagyobb ez az arány a budapestiek körében: 33%. A válaszolók 52%-a járt már eseményen azért, mert a Facebookról értesült róla.

Ha fizetni kell érte, akkor inkább nem kell

Legfeljebb 1000 Ft-ot hajlandó fizetni minden ötödik magyar a Facebook használatáért. Ha esetleg az előfizetésért cserébe reklámmentesség jár, akkor 26%-ra nő az arányuk . A megkérdezettek háromnegyede azonban úgy van vele, hogy ha fizetni kell a Facebookért, akkor már inkább nincs is rá szüksége.

A Facebook jövőjét nem látják túl fényesen a magyarok: a megkérdezettek 46%-a azt mondta, hogy bárikor jöhet valami új kezdeményezés, amelyik átveszi a Facebook helyét. 14% pedig úgy gondolja, hogy a Facebooknak még okozhat gondokat az adatvédelmi botrány.

 

 

Megosztás