7 hiba, amelyet a kezdő internetes vállalkozó elkövethet
A sikerhez néha az is elég, ha mások hibáiból tanulunk ahelyett, hogy mi követnénk el azokat. Ez különösen abban az esetben igaz, ha internetes vállalkozói tevékenységről van szó. (X)
Végigvesszük az internetes vállalkozók által elkövetett leggyakoribb hibákat. Természetesen még a biztos tudás sem garantálja a sikert, de magabiztosságot ad és megnöveli annak az esélyét, hogy valamit jól csinálj. Íme tehát a leggyakoribb hibák, amelyeket internetes vállalkozóként elkövethetsz.
Nem teszteled a terméket
Ez egy alapvető hiba, amelyet sajnos gyakran követnek el az internetes vállalkozói tevékenységet kezdők. Gyakran választanak olyan terméket, amelyről kezdetben úgy gondolják, hogy remek opció. Később azonban különböző okok mentén kiderül, hogy nagyon kevesen hajlandóak megrendelni ezt a bizonyos terméket. De ekkor már túl késő. A reklámkampány elindult, a pénzt el lett költve. Ennek a helyzetnek az elkerülése érdekében fontos, hogy még a reklámkampány elindítása előtt teszteljük a terméket az adott célközönségen. Ehhez elegendő csupán kiválasztani egy terméket, és létrehozni egy rendkívül alacsony költségvetésű reklámkampányt. Ha a célközönség vásárlási kedvet mutat a termék iránt, a következtetés nyilvánvaló – a választás helyes, az értékesítési volumen növelhető.
Példaként vegyünk egy játékot, melyet egy online áruházban szeretnének értékesíteni. Az eladó az egyik legszebb mackót választotta ki, sok mackó közül. Később azonban kiderül, hogy hiába tetszik a kereskedőnek, a vásárlók nem jönnek. A mackóból alig fogy. Ezt követően az eladó egy sokféle funkcióval rendelkező távirányítós autót választ. Itt már a reklám megjelenése utáni első napon sok megrendelés érkezik. A következtetés nyilvánvaló – az autóból lesz eladási sláger, ami azt jelenti, hogy az eladónak ezt a terméket kell választania.
Túl alacsony a hirdetéseid költségvetése
Nem minden kezdő internetes vállalkozó érti azt a tényt, hogy az értékesítés sikere nagyban függ attól, hogy milyen a reklám. Emiatt a megfizethető, de nem túl jó minőségű reklámot választják. Ennek eredményeként még a legvonzóbb termék is a potenciális vásárlók figyelmén kívül reked. Mindezt csak azért, mert alacsony minőségű reklámkampányt választottak.
Az ilyen forgatókönyv elkerülése érdekében fontos, hogy figyelmet fordíts a kiválasztott termék reklámjára. Ez lehet mind kontextuális, vagy banner, teaser reklám egy gyönyörű és vonzó landing page-re mutató linkkel. Egy ilyen érdekes oldal létrehozása külön munka, amelyhez szintén időre van szükség. Itt fontos, hogy pszichológiai ismeretek, minőségi szövegírói készség és szakmai tervezőmunka kapjon szerepet. Ha ma pénzt szánsz egy landing page-re és egy reklámkampányra, akkor holnap, a termék eladását követően nemcsak az elköltött pénzt kaphatod vissza, hanem ennél sokkal többet.
Mindent magad csinálsz
Minden modern internetes vállalkozó számára az egyik legfontosabb szabály, hogy a munkáját delegálja, azaz mások kezébe adja. Ellenkező esetben kiderülhet, hogy az adminisztratív munkára sem idő, sem energia nem marad.
Természetesen a kezdetekben, amíg még nincs elegendő pénzügyi forrás, megpróbálhat bizonyos funkciókat külsősök segítsége nélkül is elvégezni. Idővel azonban meg kell tanulnia, hogyan delegálhatja a munkáját, hogy időt tudjon szakítani a vezetői feladatokra.
Például, ha egy webáruház tulajdonosa elkészíti a termékleírásokat és kitölti az összes adatlapot, akkor nagyon kevés ideje marad más feladatra. A többi munka lóg a levegőben, mivel nem könnyű egy embernek az összes kérdéssel egyszerre foglalkozni. Nem mellékes szempont, hogy szükség van tapasztalatra és tudásra, hogy minőségi munkát végezzen az olyan szakterületeken, mint a szövegírás, a tervezés és a tartalomkezelés. Ha rosszul végzi el a munkát, nem jön majd az elvárt eredmény.
Feladod az első kudarcot követően
Egy kudarc még nem ok arra, hogy feladj egy ígéretes projektet. De éppen az első kudarcok azok, amelyek gyakran okot szolgáltatnak ahhoz, hogy a vállalkozó ne higgyen többé az induló vállalkozásában.
A tapasztalt online és offline üzletemberek azonban tudják, hogy minden kudarc arra sarkall, hogy bölcsebb legyél. A hibákon keresztül új dolgokat tanulhatsz, levonhatod a következtetéseket, és végül többet érhetsz el az életedben és különösen a karrieredben.
A világhírű ausztrál milliomos, Nick Vujicic rendkívül jó példa erre. Számtalanszor visszautasították, amikor közönség előtt szeretett volna beszélni. De még a sok visszautasítás sem törte meg, és minden nehézség ellenére sikerrel járt. A győzelem azoké, akik nem adják fel. Akkor sem, ha nem látnak esélyt a sikerre.
Nem a megfelelő szabadúszó szakemberekkel dolgozol együtt
A különböző szabadúszókkal való együttműködés minden sikeres internetes vállalkozó számára az egyik legfontosabb előfeltétel. A következő szabadúszó szakemberekre lehet szükség:
- szövegírók
- webdesignerek
- programozók
- tartalomkezelők
- marketingesek
Ez nem egy teljes lista azokról a szakemberekről, akik segítséget tudnak nyújtani a vállalkozói tevékenységedben. A sikered nagyon nagy részben ezeknek az embereknek a szakmai felkészültségétől függ. Ezért olyan fontos, hogy a saját területükön legtapasztaltabbakkal dolgozz.
A különböző szabadúszókat toborzó oldalakon, közösségimédia-csoportokban könnyen találhatsz távmunkában dolgozó szakembereket. Nem is nehéz kiválasztani a legjobbakat. Ha vannak, érdemes figyelni a pozitív és negatív vélemények számát, valamint megismerkedni a munkájukkal, vetni egy pillantást a portfóliójukra. Ha továbbra is kétségeid merülnek fel, hogy a szakértő képes-e bizonyos feladatok elvégzésére, akkor lehetőségként felajánlhatod egy fizetett tesztmunka elvégzését. Az eredmények alapján, pedig képes leszel meghatározni, hogy a jövőben együtt tudtok-e működni, vagy sem.
Nem fejleszted magad a saját területeden
Mindig haladj előre, soha ne állj meg. Ez egy olyan mottó, amely mentén minden feltörekvő és tapasztalt online és offline vállalkozónak élnie és dolgoznia kellene. Még azokban a pillanatokban is fontos, hogy folyamatosan fejlődj, amikor rájössz, hogy már sokat elértél a szakterületeden, és nincs szükséged több tudásra. Ezek lehetnek apró lépések, de fontos, hogy rendszeresen megtedd őket. Ne feledd, hogy a tökéletességnek nincs határa, továbbá, hogy bölcsebbé, okosabbá és jobbá válni hosszú távon meglehetősen kifizetődő.
Még a tapasztalt szakemberek is rendszeresen részt vesznek különböző workshopokon és konferenciákon. Az ilyen rendezvényeken nemcsak új, értékes tudást szerezhetsz, hanem megoszthatod tapasztalataidat más, hasonló gondolkodású emberekkel, és ilyen módon új üzletfelekre, sőt, barátokra lelhetsz.
A személyiségfejlesztés is lehet az önfejlesztés egyik módja. Többet olvasni, többet felfedezni, több pozitív energiát közvetíteni a világ felé – mindez segít az üzletben, és általánosságban az életben is.
Nem elemzed a versenytársaidat
Annak érdekében, hogy az elsők között legyél és meg tudd tartani vezető pozíciódat, fontos, hogy mindent tudj a versenytársaidról. Ezért érdemes megvizsgálni, hogy mi a hr stratégia, és miért választanak bizonyos eszközöket márkájuk népszerűsítésére. Jobb, ha a versenytársak elemzését a terület szakemberei végzik.
A versenytársak elemzésén dolgozhatnak tapasztalt szabadúszók, akiket erre a célra létrehozott online felületeken találsz. Ezek a szakemberek rögtön azonosítani tudják a fő versenytársaidat, és azok tevékenységét alapos elemzésnek vetik alá. Fontos, hogy az internetes vállalkozói tevékenységed során a részletekre is figyelj oda, amelyek végül nagyon jelentős szerepet játszanak majd a saját stratégiád kialakításában.
Lényeges, hogy ne ismételj, és ne másold azt, ami a konkurenciát sikeressé tette. Még jobbat kell létrehozni, valamit, ami segít kitűnni, feltűnőbbé és vonzóbbá válni a potenciális vásárlók és a szolgáltatást fogyasztók számára.
Listánkat persze ki lehetne még egészíteni egyéb, a kezdő online vállalkozókra jellemző hibával. Mindegyik így vagy úgy, de hatással van a vállalkozás menetére, fejlődésére és sikerére. Érdemes észben tartani viszont, hogy a hibák teljes kivédése nélkül is lehet erős alapot teremteni egy online vállalkozáshoz.
A mások hibáiból való tanulás azt jelenti, hogy egy lépéssel a versenytársak előtt jársz, és a sikerhez vezető, helyes úton haladsz.
(Szponzorált tartalom)