Kormány: tájékoztató táblákat a boltokba az árstopról!

Mégpedig pontosan meghatározott arculati formában, vagyis már a boltokban is lesz plakátkampány, sőt, a cégeknek a honlapjukon is fel kell tüntetniük, hogy államilag korlátozott termékeket árusítanak.

Információs táblákon is tájékoztatniuk kell a boltoknak a vásárlókat a február 1-jén életbe lépő élelmiszerárstopról – közölte a Kormányzati Tájékoztatási Központ (KTK) az MTI-vel.

Azt írták, hogy az erről szóló rendelet, a használandó logó és arculat hamarosan megjelenik a Magyar Közlönyben.  Emlékeztettek arra, hogy a kormány február 1-jétől több alapvető élelmiszer árát befagyasztja a tavaly október 15-ei szinten. Az élelmiszerárstop célja, hogy megvédje a magyar lakosságot a koronavírus-járvány és az elszabadult európai energiaárak miatt Magyarországra is begyűrűző élelmiszerár-növekedéstől – írták.
Az élelmiszerárstop a kristálycukrot, a búzafinomlisztet, a napraforgó-étolajat, a sertéscombot, a csirkemellet, a csirke far-hátat és a 2,8 százalékos UHT-tehéntejet érinti. E termékek árát úgy kell megállapítani, hogy az nem lehet magasabb a tavaly október 15-einél. Az árstop február 1-jétől május 1-jéig tart.
A rendelkezések betartását február 1-jétől a kormányhivatalok fogyasztóvédelmi hatósága ellenőrzi. Ha a hatóság jogsértést tapasztal, akkor kötelezően bírságol. Az 50 ezertől 3 millió forintig terjedő bírság többször is kiszabható, második alkalommal a korábbi tétel legalább kétszerese lehet. Ismételt jogsértés esetén a kereskedő tevékenysége ideiglenesen, legalább egy napra, legfeljebb fél évre korlátozható. Ha az élelmiszerárstop megszegéséről fogyasztótól érkezik panasz, azt a hatóság közérdekű bejelentésként kezeli és haladéktalanul kivizsgálja.

A boltokban a kormány által megszabott tájékoztató táblákat kell kitenni az árstopról jövő keddtől. Ennek minden paraméterét meg is határozta már egy miniszteri rendelet, írja a hvg.hu

A „hipermarket, nagyméretű szupermarket, szupermarket, diszkont és a diszkont területi minimumánál kisebb, de bruttó 200 m2-nél nagyobb alapterületű” üzletben a közzétett három minta közül az elsőt kell alkalmazni, mégpedig „az üzlet vásárlók által használható összes bejáratánál, az üzletben szokásosan használt információs táblákkal megegyező méretű, de legalább 297×420 milliméter nagyságú (A3) méretben, jól láthatóan”. Az ennél kisebb, illetve a kereskedelmi törvény hatálya alá nem tartozó boltok üzemeltetői választhatnak a háromféle minta közül, és náluk elég a legalább 210×297 milliméter nagyságú (A4) méret.

Pontos „műszaki-szakmai leírást” tesznek majd közzé a kormány honlapján a tájékoztató táblákról, ahol a teljes arculati kézikönyv már meg is jelent.

 

Megosztás