Megépítették az Ady gimi mását egy számítógépes játékban
Akár egy virtuális ballagás helyszínéül is szolgálhat az a digitális tér, melyet 6 adys diák hozott létre néhány hét alatt. A Minecraft nevű játékban építették meg az iskolát, mely szinte mindenben hasonlít az eredetihez
Havonta világszerte 120 millióan játsszák, és összesen több mint 100 milliárd alkalommal tekintettek meg a játékhoz kapcsolódó videókat a Youtubeon. Sokan a világ legnépszerűbb számítógépes játékának tartják a már több mint tíz éves Minecraftot.
A legtöbb szülő már biztosan találkozott ezzel a jelenséggel: odahaza a leckeírást követően sok otthonban tűntek fel a kockaszerű figurák és építőkövek a gyerekek monitorján, melynek a grafikája olyan egyszerű, hogy elsőre talán nem is lehet érteni, hogy miért örvend ilyen nagy népszerűségnek a játék.
A legegyszerűbb hasonlat: a játék olyan, mint egy virtuális, végtelen legókészlet. Nincs konkrét célja, nem a hercegnőt kell megmenteni, nem az ellenség elpusztítása a lényeg (bár a zavaró zombikat és csontvázakat le kell kaszabolni), hanem az építkezés. Minden létrehozott Minecraft világ terülte nagyobb, mint a mi bolygónk, kiapadhatatlan építőanyag-készlettel. A komoly kaliberű játékosok hatalmas műveket építettek kockáról-kokára: kastélyokat, várakat, egész városokat, a Roxfortot vagy akár Manhattan belvárosát. A játékot online is lehet játszani: egy szerver bérlésével egy világban egyszerre több játékos is tartózkodhat, így akár együtt is dolgozhatnak közös projekteken.
Pontosan ez történt annak a hat nagyatádi középiskolás diáknak az esetében is, akiknek úgy látszik, a járvány miatti bezártság miatt már hiányzott az iskola. Nagy Márk, az iskola 12/B osztályos tanulója állt neki a munkának április utolsó napjaiban.
– Már 4-5 éve játszom ezt a játékot. Ennek a projektnek az ötlete onnan jött, hogy bejelentették, lesz egy virtuális ballagás az iskolánkban. Csakhogy ez abból állt, hogy feltöltöttek egy videót, amit otthonról tudtunk megnézni. Nem volt túl felemelő, hogy nem lehettünk ott. Aztán eszembe jutott, mi lenne, ha valahogyan mégis? – mesélte Márk.
Így jött az ötlet, hogy nekiáll felépíteni az iskola mását. Ehhez az Ady Endre gimnázium oldaláról elérhető, digitális iskolatúrát vette alapul. Később, amikor ismerőseinek is megmutatta, hol tart a megvalósítással, ők is beszálltak a munkába. Egyik osztálytársa bérelt egy szervert, ahol már mind együtt tudtak dolgozni az építkezésen.
Mint kiderült, a virtuális iskola megépítésének ötlete nem csak Márk fejében fogant meg: a világ másik felében is valaki hasonló kezdeményezést valósított meg.
– Pár nappal azután, hogy nekiálltam a projektnek, olvastam egy cikket, hogy Japánban egy ballagást egy Minecraftban épített iskola másán keresztül bonyolítottak le. Ki tudja, talán nekünk is lesz lehetőségünk így elballagni – vélekedett Márk.
Az alábbi videóban megtekinthető a kockablokkokból épített iskola mása. Márk elmondta, sok termet már berendeztek és sok részletet megépítettek – mint például az Ady-szobor, a ballagási kapu, a büfé, vagy az aulában felállított pingpongasztal –, de még nincs teljesen kész a projekt.