Speciális víz alatti betonozással javítják a Rinya-hidat

Az előre nem látható körülmények miatt újra kellett tervezni a 68-as főút nagyatádi Rinya-hídjának a helyreállítását. A zsaluzatot víz alatti munkavégzésre kiképzett búvárok építik ki – közölte a Magyar Közút.

Mint arról tegnapelőtt beszámoltunk, a vízimentők búvárainak a segítségével kell megerősíteni a Rinya-híd pilléreit az elkerülő úton. Ma délelőtt le is merült az első búvár a 2 fokos vízbe, és elkezdték a zsaluzat kiépítését. A munkálatokról megkérdeztük a Magyar Közút N. Zrt.-t, az alábbi választ küldték.

A Rinya-patak rendkívüli mértékű áradása következtében a 68-as főút nagyatádi Rinya-híd háttöltései 2020. július 25-én átszakadtak, emiatt a főút Nagyatád elkerülő szakaszát le kellett zárni. A pályaszerkezetet a kivitelezők ideiglenesen mart aszfalttal állították helyre, majd november folyamán a javítást meleg aszfalttal folytatták.

Az árvíz azonban megrongálta a patakmedret, elmosta a mederburkolatot, a töltéskúpok burkolatát és a burkolat vízelvezetését szolgáló rézsűsurrantókat is. A patakmeder helyreállítására a 2020-as őszi és téli időszakban többször kísérletet tett a szakkivitelező, ám a munkaterület víztelenítését a patak vízszintje és áramlási sebessége miatt nem lehetett megoldani. A helyreállítási technológiát az előre nem látható körülmények miatt újra kellett tervezni.

A hídfők környezetének kimosódásait így a tervek szerint speciális víz alatti betonozással fogják javítani. A szükséges zsaluzatot víz alatti munkavégzésre kiképzett búvárok építik ki. Ezután következik a hídkörnyezet mederrendezése, a rézsűkúp-burkolatok, valamint a rézsűsurrantók és a vizsgálólépcsők újjáépítése. A megrongálódott patakmeder hídkörnyezettől távolabbi szakaszait a patak kezelését végző vízügyi szakemberek állítják helyre.

A munkálatok elvégzéséig a közlekedők türelmét és megértését kérjük!

Megosztás